Důležité info

Přesun stránek proběhl z : http://knizkyhezkycesky.blog.cz/

Easy - 13. Kapitola

Zavřela jsem pusu, otočila se a projela kartou skrz zámek dveří koleje. Kennedy za mnou prošel dveřmi dovnitř. Otočila jsem se, chtěla jsem mu říct, že s ním nechci mluvit a spatřila Lucase, jak zachytil dveře těsně před tím, než se zabouchly.
Stoupl si vedle mě, pohled upřel na mého bývalého a ve chvíli, kdy se Kennedy otočil a všiml si ho, vzduch mezi nimi zhoustl.
"Jseš v pořádku, Jacqueline?" Zeptal se mně Lucas, očima stále setrvával na Kennedym.
"Lucasi-" Chtěla jsem mu začít vysvětlovat, že Kennedy pro mě nebyl fyzickou hrozbou, ale v tu chvíli Kennedy vyprskl arogantním smíchem a prohlížel si Lucase.
"Počkat - nejsi ty ten údržbář? Ten, co nám v domě bratrstva opravoval klimatizaci?" Podíval se na mně a pak zpátky na Lucase.
"Co by si správa myslela o tom, že se motáš kolem studentek?"
Výraz v Lucasově tváři byl vražedný, ale zůstal stát na místě a ignoroval Kennedyho otázku, jako by ji nikdy neřekl. Stočil pohled na mně a čekal na mou odpověď.
"Jsem v pohodě. Přísahám." Zadržela jsem dech a doufala, že mi to uvěří. Lidé kolem nás se začali pošťuchovat a šeptat si o nás.
"S tímhle týpkem si to taky rozdáváš?" Přerušil nás Kennedy.
"Taky?" Zeptala jsem se, ale ještě, než mi odpověděl, už jsem věděla, co měl na mysli.
"Kromě Bucka."
Zatemnil se mi zrak. "Cože?"
Kennedy mně chytil těsně nad loktem za ruku, jako by mně chtěl odvést pryč, ale Lucasova ruka vystřelila vpřed, chytil ho za zápěstí a lehce, ze mě Kennedyho ruku sundal.
"Co je, kurva?" Zavrčel tiše Kennedy a vytrhnul ruku z Lucasova sevření. Pomalu se postavil přede mně, tak, aby mu Lucas neviděl do tváře a všichni, kteří přihlíželi rozvíjejícímu se divadlu, zůstali nehybně stát. Oba byli přibližně stejně velcí, ale já znala Lucasovi dovednosti z první ruky. Kennedy by prohrál a Lucase by vyloučili. Přistoupila jsem k mému bývalému a položila jsem mu ruku na předloktí. Bylo tvrdé jako skála. "Odejdi Kennedy."
"Nenechám tě tady s tímhle …"
"Odejdi Kennedy."
"Je to údržbář, Jackie."
"Je to student Kennedy." Rozhodla jsem se nepoukazovat na to, že Lucas s námi chodí do třídy ekonomiky, pro případ, že by v něm poznal doučovatele a nahlásil ho, že se se mnou schází. Kennedy sklonil hlavu a jeho výraz se změnil na znepokojený - objevily se mu mírné vrásky na čele - a podíval se mi do očí. "Promluvíme si příští týden. Až budeme doma."
Jeho úmysl byl jasný a směřoval k Lucasovi. Oba dva budeme trávit několik dní v našem rodném městě a on ke mně bude mít neomezený přístup, aniž by mu ho kdokoli znemožňoval. Chtěla jsem mu říct, že už nemám nic, o čem bych s ním chtěla mluvit, ani teď, ani potom, ale měla jsem tak pevně zaťatou čelist, že jsem nemohla mluvit. Stále jsem si nebyla jistá, co budu dělat v průběhu prázdnin a Díkuvzdání a ignorovala jeho naznačování, že spolu budeme sami. Zachoval se rozumně, nesnažil se mně znovu dotknout, ale neodpustil si smrtící výraz, když procházel kolem Lucase. Nemohla jsem se pořádně nadechnout, dokud se za ním nezavřely dveře.
Divácké zklamání bylo hmatatelné. Několik z přihlížejících stále postávalo kolem, aby viděli, jestli nedostanou ještě bonus v podobně hádky mezi mnou a Lucasem. Ještě v něm proudil adrenalin - jeho tělo bylo stále napjaté, jako struny mojí basy a když jsem k němu natáhla ruku, abych ho chytila za předloktí, bylo to jako nahmatat pod vrstvami flanelu a kůže granit.
"Jsem v pořádku, vážně." Zhluboka jsem si povzdechla. "Ale jsem ráda, že už je po všem." Přimhouřila jsem na něj oči. "Kolik přesně máš vlastně pracovních pozic? Kavárna, výuka sebeobrany, údržba budov, důstojník parkovacího pořádku - a mimochodem, to znamená, že tu pokutu za ubohé dvě minuty parkování na křivo, když jsem běžela vrátit do knihovny knížky si mi dal ty?!"
S mým škádlivým tónem uvolnil ramena a odměnil mně tím jeho tajemným úsměvem. "Na tohle uplatňuju pátej dodatek. ( * pozn. překl. pátý dodatek americké ústavy - právo zdržet se výpovědi sám proti sobě) Napsal jsem spousty parkovacích lísků. A ta …uhm … práce s údržbou je jen velmi vzácná a na sebeobraně jsem jako dobrovolník."
K tomuto seznamu bych přidala ještě to, co on nedodal: doučovatel ekonomiky. "Myslím, že bychom měli ještě něco přidat, ne?" Řekla jsem mu a sledovala, jak zareaguje. Měl ale výbornou pokrovou tvář, neprojevil sebemenší reakci.
"Osobní ochránce Jacqueline Wallace?" Znovu se mu na tváři usadil ten jeho tajemný úsměv. "Další dobrovolná pozice, Lucasi?" Zeptala jsem se ostýchavě a zvedla obočí. "Kde bereš čas studovat? Nebo si užívat nějakou zábavu?"
Natáhl ke mně ruce, chytil mně za boky a přitáhl k sobě. Díval se na mně dolů a jeho hlas byl tichý. "Jsou věci, na které si čas rád udělám, Jacqueline." Naklonil se ke mně a políbil mně na místo těsně pod uchem, na místo, ze kterého se mi krátil dech. Pak se otočil a odešel k motorce a já zůstala stát uprostřed chodby koleje. Když vyšel ven, už jsem ho neviděla. Otočila jsem se a omámeně se vydala do svého pokoje.
*******
Jacqueline,
Tvoje práce je dobrá. Solidní výzkum. Myslím, že Dr. Heller bude potěšený. Všiml jsem si pár drobných nesrovnalostí a jednoho místa, kde by si mohla vynechat použitou citaci. Kromě těchto drobností si myslím, že je to kvalitní a velmi dobře podložený názor.
Připojil jsem pracovní listy na zítřejší sezení. Látku už jsi dohnala a vypadá to, že s novým učivem nemáš žádné větší problémy, ale pokud bys chtěla budu ti pracovní listy posílat i ty zbývající dva týdny do konce semestru.
Předpokládám, že na prázdniny jedeš domů? Já odjíždím ve středu ráno. Nemáme tam wifi, takže budu nedostupný až do neděle.
LM

Landone,
Vypadá to, že bych svojí práci mohla odevzdat dřív, než jsem si myslela - celkem úleva. Děkuju ti za všechnu tvojí pomoc a ano, prosím pokračuj v posílání pracovních listů.
Moji rodiče se chystají jet přes prázdniny na lyže, ale raději pojedu na pár dní domů a doženu čas se svými starými přáteli, než zůstávat tady. Rodiče s sebou berou i Coco - ďábelsky temperamentní pes mojí mámy, takže by doma mohl být klid a ticho.
Ty domů poletíš? Vzpomínám si, že si se zmiňoval, že nemáš auto.
JW
Jacqueline,
Tvoji rodiče jedou na lyže a tebe nechají doma? Budeš na Díkuvzdání sama?
Odvoz si seženu. Domů to nemám daleko, ačkoli se to tam občas zdá, jako v jiném světě.
LM

Landone,
Moji rodiče si mysleli, že letos budeme svátky trávit u mého bývalého. Během těch let, co jsme byli spolu, jsme svátky raději trávili u rodičů na střídačku, než, abychom se snažili stihnout obě dvě rodinné večeře a tenhle rok jsme měli být u něj. Moje nejlepší přítelkyně bude na chatě u svých prarodičů a nechce se mi obtěžovat kohokoli jiného. Raději budu sama. Divné, co?
JW


Jacqueline,
Podle mě to vůbec divné není. Ale možná jsem jen taky divný, nevím.
Budou mi chybět tvoje e-maily.
LM
Landone,
Cítím to stejně. Přeju pěkné prázdniny.
JW
*******
V pondělí při hodině jsem se na Lucase nemohla podívat, aniž bych nezačala přemýšlet o sobotní noci. Když po mně pokukoval přes lem svojí kapuci, vypadalo to, že má stejný problém. Když jsem ho přistihla, jak provrtává Kennedymu pohledem díry do hlavy, už jsem se dozadu neotočila. Když hodina skončila, Kennedy se otočil a usmál se na mně. Stiskla jsem rty k sobě, otočila se k němu zády a začala balit věci do batohu. Tento předmět, tento semestr pro mně nemohl skončit dost brzy, k tomuto přání jsem měla až dost důvodů.
"Chtěl jsem ti říct - tvůj bejvalej sice vypadá božsky, ale to furt nic nemění na tom, že je to namyšlenej idiot." Benji si nacpal sešit do batohu, který měl už tak nacpaný, že vypadal, že každou chvíli vybuchne. Zapnula jsem si batoh. "S tím nemůžu nesouhlasit."
Čekali jsme, dokud Kennedy neprošel kolem a teprve potom jsme vešli do uličky a já se vyhýbala jeho očnímu kontaktu. Měla jsem obavy z jeho tvrzení, že si potřebujeme promluvit, až budeme oba doma, nemohla jsem přijít na to, co by mi asi tak mohl chtít říct, abych to chtěla poslouchat. Vešli jsme za našimi spolužáky do chodby, každý byl rozrušený očekáváním nadcházejícího prodlouženého víkendu. Benji mi říkat, že poletí domů do Gorgie na návštěvu za svým otcem - jediným členem rodiny, kterému ještě nepřiznal, že je gay.
"Máma to věděla už od mých třinácti."
Bála jsem se za něj. "Bude tvůj táta … naštvanej?"
Usmál se. "Myslím, že to ví. Jen si není jistý, co to vlastně znamená. Možná se bojí, že se začnu oblíkat do ženskejch šatů, nebo něco takovýho."
Představa Benjiho v šatech nebyl pěkný obrázek a já nemohla zadržet smích. Taky se zasmál a dodal. "Já vim, hrozný, co?"
Lucas už byl pryč, nebo to jsem si alespoň myslela. Když jsme s Benjim vyšli na rušnou chodbu, všimla jsem si, že se opírá o protilehlou stěnu chodby v blízkosti bočních dveří, které jsem většinou používala pro únik z budovy. Díval se na nás, jak jsme přicházeli, ale zdálo se, že si je dobře vědom i všech ostatních. Měla jsem za to, že kontroloval, jestli neuvidí Dr. Hellera.
"Ty si mu ještě neřekla, že to víš?" Ptal se mně Benji a mluvil na mně koutkem úst. Zakroutila jsem hlavou.
"Nenech ho moc trpět. Vypadá celkem zranitelně."
Zasmála jsem se. "Jasně. Takovej namakanej tvrďák jako on - kterej je trénovanej, aby z lidí vymlátil duši, a lže holce o tom, kdo ve skutečnosti je - je určitě zranitelnej."
Stiskl mi ruku nad loktem a usmál se na mně. "Buď je to idiot, větší než tvůj bejvalej idiot, nebo k těm lžím má nějakej důvod."
Povzdychla jsem si. "Chtěla bych umět číst myšlenky."
"Toho bys mohla litovat, až by ses dozvěděla, o co vlastně jde."
"Pokud se to vůbec někdy dozvim."
Benji pokrčil rameny na souhlas a zamířil směrem do dlouhé chodby, vedoucí k hlavnímu východu. Pak na mně ještě zavolal, "užij si prázdniny, Jacqueline."
"Ty taky."
Došla jsem k Lucasovi, otočil se a následoval mně. Když jsme došli ke dveřím, naklonil se, aby mi je mohl otevřít.
"Můžu tě dneska večer vidět?" Zamumlal.
Napadlo mně, jestli jsem se nestala jen nějakou zábavou na večerní dovádění. Jestli to nebylo všechno, co jsem pro něj znamenala a to byl důvod, proč mi neřekl, že je Landon Maxfield.
"Zítra mám test z astronomie. Budeme mít v pokoji studijní skupinu." Podívala jsem se na něj, šel vedle mě a ruce měl zastrčené v předních kapsách džínsů. Pohledem stále kontroloval dav lidí kolem nás, stále byl v pohotovosti. "Tak zítra večer?" Zadíval se na mně, blížili jsme se k budově a on vypadal, že přesně ví, kam mám namířeno.
"Zítra mám sborovou zkoušku. Obyčejně na ní chodím v neděli ráno, ale včera jsem jí vynechala." Lucasovi jsem neříkala, že hraju na basu. Říkala jsem to Landonovi.
"Přispala sis?"
Přikývla jsem.
"Já taky."
Když jsme došli ke vstupu do budovy, zastavili jsme se přede dveřmi.
"Taky si musím zabalit basu, protože si jí beru s sebou domů." Čekala jsem, jestli bude nějak reagovat, sledovala jsem jeho oči, které teď byly šedo-modré, jako zatažená obloha. Jeho pohled přecházel přes tváře, které nás míjeli.
"Přes prázdniny budu mít spoustu času na zkoušení."
"Kdy ojíždíš?" Odstranil si z tváře vlasy, které mu tam spadaly a tématu o base se zcela vyhnul.
"Ve středu ráno a ty?"
"Taky." Přešlápl si ze schodu na schod a chytil si spodní ret mezi zuby. Potom se z ničeho nic uklidnil a stál zase v klidu. Podíval se mi do očí.
"Napiš mi, kdybys skončila dřív. Nebo kdybys změnila plány. Jinak si tě odchytim po prázdninách." Nadhodil si batoh na rameni a dodal, "tak zatím, Jacqueline." Pak se otočil a splynul s davem studentů, jen jeho tmavá hlava vyčnívala nad ostatními.
*******
"Zadrž! Tvůj doučovatel Landon a sexy Operace: Fáze Rebel/Lucas jsou jeden a ten samej kluk?"
Maggiiny oči byly tak zvětšené šokem, že jsem viděla bělmo kolem dokola jejích světle hnědých duhovek.
"Čemu nerozumim je, proč si mu o tom neřekla hned?" Erin měla ve tváři výraz účastníka-talk-show. Každých pár minut mi řekla hoooolka a začala předvádět kopance, které by mu uštědřila, kdyby byla na mém místě. Od té doby, co se rozešla s Chazem, byla daleko méně tolerantní ke klukům, kteří překročili meze. A nebo se zdálo, že překračují. Podrážděně jsem si povzdychla a přála si, abych jim to nikdy nevyžvanila.
"Co se stalo s tím Využij ho a odkopni ho? Použij ho pro Operaci: Fáze Rebel?"
Všechny tři jsme seděly na dece, rozložené na podlaze v našem pokoji na koleji, pili jsme kávu a jedli jsme sušenky. Učebnice astronomie a poznámky byly rozházené všude kolem nás, poslední hodinu a půl jsme se jich ani nedotkly, protože jsme namísto plynných obrů a navigace podle hvězd diskutovali o Landonovi/Lucasovi.
"Mělas ho mít na zábavu. Nic jinýho." Řekla Erin autoritativně.
"Má pravdu." Přidala se Maggie. "Proč mu nenapíšeš, že se s ním chceš ještě dneska vidět?"
"Protože mám ráno v 9:30 zkoušku, na kterou bychom se pravděpodobně měly právě teď učit. A taky si myslim, že od něj potřebuju trošku odstup…"
Erin se na mně zadívala. "Ale ne sakra, ty v tom lítáš, viď?"
Ležela jsem na zádech a rukama si zakryla obličej. "Ughhh!"
"Mimochodem, když mluvíme o kořisti, co jsem to slyšela o tobě a Buckovi? Rozhodně je materiál pro Operaci špatnýho kluka," uvažovala Maggie, "přidala sis ho na seznam, aniž bys nám o něm řekla?"
Skrz prsty jsem se prosebně podívala na Erin.
"Buck je kretén. To přece víš, Maggie." Dělala si legraci Erin.
Maggie přikývla. "To je fakt … navíc jsem s nim něco měla v prváku. Co si vzpomínám, tak nebyl zas tak dobrej. Příliš uslintanej." Otřásla se. "Co je to s nima? Snažej se nás utopit slinama? Proboha, je problém občas polknout?"
Erin se zasmála a stiskla mi rameno. Zatímco já jsem poznala, že její smích nebyl zcela upřímný, Maggie si toho nevšimla.
Věděla jsem, na co teď Erin myslela. Neřekla jsem jí moc podrobností a ona se ani na žádné neptala. Bylo pro mě těžké o té události mluvit. Řekla jsem jí to hlavní, co se stalo a co se téměř stalo.
"Takže si s ním nic neměla?" Zajímala se Maggie. Byla jen zvědavá, ale mně vadilo spojovat svoje jméno s tím Buckovým jakýmkoli způsobem.
"Jak říkala Erin - je to kretén." Ale byla jsem zvědavá, možná jsem byla divná, že mně to zajímalo. "Proč? Říká o mně něco?"
Pokrčila rameny. "Trisha mi říkala, že přítel její mladší sestry mluvil o tom, že s tím Buck buzeroval Kennedyho. Ti dva se chovaj jak kozlové, který se trkaj kvůli jedný koze - holce. Myslim, že Buck je pořád naštvanej, že měl být nástupce předsedy bratrstva a Kennedy mu to vyfouknul."
To byla ta komplikace, na kterou jsem si nemohla předtím vzpomenout - celý ten důležitý konflikt, který spolu měli. Začátek jejich podivného soupeření v bratrstvu. Zamračila jsem se. "Ale Kennedy měl být taky nástupce."
Maggie si olízla drobečky ze sušenek, které jí zůstaly na prstech. "To je sice pravda, ale Buck je starší a jeho otec tady taky býval předsedou. Takže si jednoduše myslel, že to má v kapse."
Posadila jsem se, byla jsem rozzuřená, jak mi postupně docházely všechny Buckovi motivy. Jeho důvod mi ublížit, nebylo nic jiného, než pomsta mému bývalému. "A to v překladu znamená, že Buck má potřebu šířit lži o tom, že si to s ním rozdávam?" A to nezmiňuju skutečnost, že on napadl mně.
"Neříkala jsem, že to dává smysl."
Erin si přitáhla na klín knihu astronomie. "Okay dámy, které souhvězdí myslíte, že bych měla označit na tomhle grafu hvězd a souhvězdí v testu?"
Vrhla jsem na svou nejlepší kamarádku vděčný pohled za změnu tématu a zastrčila myšlenky na Bucka tak daleko od svého vědomí, jak jen to bylo možné.

2 komentáře: